Sursa: Hodinkee
Care este cel mai valoros brand de ceasuri din lume?
In fiecare an, consultantul in domeniul cercetarilor de marketing Kantar Millward Brown, elaboreaza un raport care clasifica cele mai importante branduri. Raportul se numeste ”BrandZ-Top 100 Most Valuable Global Brands” si clasifica cele mai importante 100 de branduri din lume, in ceea ce priveste capitalul de brand. De asemenea, se clasifica cele mai valoroase marci dintr-o serie de segmente de produse cheie, inclusiv de lux.
Raportul lunii iunie 2017, arata ca Rolex este cel mai valoros brand de ceasuri din lume, avand o valoare estimata de 8,053 miliarde de dolari.
Estimarea se bazeaza pe o formula complexa care combina informatiile financiare si sondajele consumatorilor. KMB intervieveaza trei milioane de consumatori in peste 50 de piete globale, aproximativ 100.000 de marci diferite, si foloseste date de la Bloomberg si Kantar Worldpanel pentru a analiza performantele financiare si de afaceri ale companiilor.
Sa ne facem intelesi, Rolex nu se afla printre primele 3 branduri din raportul KMB! Un brand are nevoie de o valoare de cel puțin 11,3 miliarde de dolari pentru a ocupa un loc in aceasta lista. Rolex apare in raportul de pe lista BrandZ Luxury Top 10, unde ocupa pozitia # 5 (vezi tabelul de mai jos). Rolex este singurul dintre primele 10 branduri de lux ale caror produse unice sunt ceasurile. Niciun alt brand de ceasuri nu este inclus in raportul BrandZ.
Pana de curand, Rolex a fost cea mai bine vanduta marca de ceasuri din lume. Acum, Apple sustine acum coroana, cu o valoare a marcii de 234,67 miliarde de dolari, se situeaza insa pe locul 2 pe lista de top 100 de marci, dupa ce Google a ajuns la 245,58 miliarde de dolari.
Companie privata, Rolex nu dezvaluie date despre vanzari. Insa, analistii elvetieni estimeaza vanzarile anuale la aproximativ 4,5 miliarde de dolari.
Merita remarcat faptul ca opt dintre celelalte noua marci din lista lista “Top 10 branduri de lux” au ceasuri in portofoliul de produse, un semn al masurii in care ceasul de mana a devenit un accesoriu la moda in ultimele decenii. (Singura marca de pe lista care nu produce ceasuri este este Prada.) Toate celelalte marci produc propriile ceasuri, exceptie facand ceasurile Burberry care sunt realizate sub licenta.
Rolex si Cartier au facut parte din lista BrandZ Luxury Top 10 in fiecare an de la aparitia acesteia din 2006. Pe atunci, Cartier pe locul # 82 cu o valoare de brand de 5.55 miliarde de dolari si Rolex pe locul # 90 cu valoarea brandului de 4,92 miliarde de dolari.
Cresterea masiva a consumatorilor focusati pe brandurile tehnologice cum ar fi Google, Apple, Amazon, Facebook etc. din ultimii zeci de ani a impins marcile de lux de pe lista de top 100.
Daca vrei sa investesti in obiecte de lux precum ceasuri si genti, pe CreditAmanet gasesti branduri precum Rolex, Cartier, IWC, Omega, Dior, Chanel, Louis Vuitton, Prada si multe altele.