Gentile de lux pre-owned la fel ca și bijuteriile din aur cu diamante sau ceasurile de lux sunt considerate investiții smart

Gențile de lux pre-owned, la fel ca și bijuteriile din aur, cu diamante sau ceasurile de lux sunt considerate investiții smart, pentru că își cresc în timp valoarea inițială

• Produsul cu valoarea cea mai mare amanetat în ultimii ani a fost un lingou din aur de 2,5 kg, cu valoare de aproximativ 550.000 lei;

• Cel mai scump produs este un ceas Rolex Daytona vândut către un client din străinătate, cu aproximativ 70.000 euro. Acest ceas valorează acum peste 100.000 euro.

Care sunt produsele cele mai amanetate în această perioadă? A schimbat pandemia profilul clientului CreditAmanet? Care este profilul actual al clientului CreditAmanet? Aveți și vedete printre clienții CreditAmanet?

Cosmin Popovici: Aurul și bijuteriile din aur rămân cele mai amanetate produse, urmate de electronice, ceasuri de lux, genți de lux și bijuteriile cu diamant.

Profilul clientului se schimbă în funcție de segmentul din care acesta face parte.

Cei care apelează la împrumuturile de tip amanet aur, amanet electronice, dar și achiziționează bunuri de la noi sunt în proporție aproape egală, femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 25-34 de ani, urmat de categoria 35-44 ani.

Când vine vorba despre clienții care preferă bunurile exotice/bunurile de lux, aceștia sunt preponderent bărbați, iar intervalul de vârstă se situează între 35-44 ani. 

Da, în portofoliul nostru de clienți se regăsesc și persoane publice care au achiziționat produse sau care au apelat la serviciul de buy back deținând bunuri de lux.

Cine face evaluarea produselor amanetate la CreditAmanet? Cum a influențat războiul din Ucraina afacerile CreditAmanet? Ați avut clienți din Ucraina?

Cosmin Popovici: Evaluarea bunurilor se face direct în agenții, de către personalul nostru specializat pe fiecare nișă sau online prin intermediul departamentului de call center.

Află mai multe în interviul susținut pentru Financial Intelligence disponibil aici.