
Piața ceasurilor de lux pre-owned din România parcurge, în ultimii ani, un proces de transformare profundă. Sub impactul dezvoltării noilor tehnologii și schimbărilor obiceiurilor de consum ale tinerilor, aceasta devine tot mai atractivă. Trendul local poate fi observat din ritmul susținut de creștere, ce urmează tendința înregistrată la nivel global. Astfel, valoarea totală a pieței ceasurilor de lux a ajuns în 2023 la aproape 44,2 miliarde de dolari și se estimează să atingă 63,2 miliarde până în 2030, susținută de o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 5,24%, conform unei cercetări realizate de MarkNtel.
„În România, la fel ca și în alte țări, de altfel, această creștere este alimentată de interesul tot mai mare pentru investițiile alternative, care se dovedesc reziliente chiar și în contexte economice sau geo-politice nefavorabile”, subliniază Cosmin Popovici, CEO MAGNOR, lider pe piața ceasurilor de lux pre-owned din România și deținătorul celei mai diversificate platforme de tranzacționare pentru bijuterii din aur și cu diamante, ceasuri și genți de lux și electronice. „Aceste produse au devenit mai accesibile datorită dezvoltării platformelor online și a certificării autenticității. Piața ceasurilor de lux este în acest moment foarte dinamică și într-o continuă evoluție. Cumpărătorii sunt tot mai analitici, mai avizați și dedică mai mult timp cercetării pieței înainte de a face o achiziție. În contextul unei cereri ridicate pentru branduri de prestigiu precum Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin și Omega, în 2024, MAGNOR vinde cel mai scump ceas al anului – modelul Rolex Daytona Platinum Ice, evaluat la 71.000 de euro.”, adaugă CEO-ul MAGNOR, holding care a investit masiv în digitalizare și a lansat anul acesta două noi platforme: magnor.ro pentru serviciile de creditare pe termen scurt tip amanet și o alta pentru shopping online - magnorshop.ro.
În ce privește profilul clienților de pe acest segment, Cosmin Popovici îi descrie ca fiind colecționari pasionați, foarte buni cunoscători ai domeniului, cu preferințe pentru piesele unice sau rare, care să reflecte stilul personal și statutul social. „Sunt căutate brandurile de renume și designul exclusivist”, mai spune CEO-ul MAGNOR, companie cu experiență de 16 ani pe piața de profil, care se distinge prin servicii personalizate și consiliere de specialitate asigurată de profesioniști în domeniu. Reprezentantul holdingului subliniază că dorința de evitare a listelor de așteptare ale retailerilor de profil este un alt motiv pentru care clienții optează pentru ceasurile de lux pre-owned și atrage atenția asupra autenticității lor ca fiind foarte importantă pentru cumpărători.
Ceasurile de lux pre-owned sunt în atenția tinerilor cumpărători nu doar pentru valoarea lor investițională și capacitatea de a reflecta un statut social înalt, ci și pentru că reprezintă o alegere prietenoasă cu mediul. Aceste categorii demografice sunt atrase de achizițiile sustenabile, iar piața ceasurilor de lux pre-owned este considerată astfel datorită faptului că permite revalorizarea obiectelor de lux fără a adăuga presiune asupra resurselor naturale. „Achiziția acestor produse are o serie de avantaje”, explică CEO-ul MAGNOR. „Prețurile ceasurilor pre-owned sunt mai atractive comparativ cu modelele noi, așadar sunt accesibile unui public mai larg. Își păstrează sau chiar își cresc valoarea în timp, iar modele rare pot deveni piese de colecție. În plus, pe lângă încurajarea economiei circulare și a avantajelor de mediu, clienții au acces la ediții limitate, un aspect important pentru colecționarii pasionați de aceste produse”, mai spune Cosmin Popovici.