Produsele de lux pre-owned, noul trend in materie de achizitii și în Romania
în ultimii ani, piața produselor de lux pre-owned a cunoscut o dezvoltare explozivă la nivel global, tendință care se observă și în România. Evaluată la 32,61 miliarde de dolari, conform Research And Markets.com, piața produselor de lux pre-owned este estimată să ajungă la valoarea de 51,77 miliarde de dolari până în 2026, cu o rată de creștere anuală de aproape 10%. Trendul de creștere accelerată pe acest segment se observă și în România. „Numărul celor interesați de produsele de lux pre-owned s-a dublat în ultimii 3, 4 ani”, observă Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet. Unul dintre cei mai importanți retaileri de produse de lux pre-owned de pe piață, compania românească a înregistrat în ultimii ani creșteri cu până la 25% pe această linie de business.
Cum se explică noul trend? „Consumatorii produselor de lux se schimbă”, comentează platforma germană Statista.com. Aceștia sunt din ce în ce mai tineri, preponderent din Generația Z și Millennials, cu afinitate către shoppingul online și atenți la aspectele sociale și de mediu. Și în România, clienții care preferă produsele de lux deținute anterior de alte persoane se încadrează în aceeași categorie: „Pentru segmentul ceasurilor de lux clienții sunt preponderent bărbați, care se situează în intervalul de vârstă între 35 și 44 de ani, iar pentru gențile semnate de designeri renumiți clienții se încadrează în aceeași categorie de vârstă, dar sunt 68% femei ", explică CEO-ul CreditAmanet. Cosmin Popovici dezvăluie că preferințele clienților se îndreaptă în proporție de peste 65% spre bijuteriile din aur, fiind urmate de ceasurile de lux, gențile semnate de designeri renumiți și bijuteriile cu diamante.
„Interesul crescut pentru produsele de lux pre-owned este un fenomen complex, care se explică prin interacțiunea unor factori multipli, sociali, economici, dar și care țin de contextul internațional. Clienții dezvoltă noi obiceiuri de consum, vor investiții mai sigure și nu renunță la bunurile de lux, deși nu au disponibilitatea să plătească sume exorbitante pentru ele. Sistemul pre-owned le oferă ce-și doresc, la prețuri accesibile și din acest motiv devine tot mai atractiv la noi, ca de altfel în întreaga lume. CreditAmanet are clienți pentru acest segment și dincolo de granițele țării sau ale Uniunii Europene”, mai spune Cosmin Popovici.
Lux la prețuri accesibile cu produse pre-owned
O geantă semnată de un designer renumit, un inel cu diamante sau un ceas de lux sunt produse care pot avea un preț exorbitant, pe care multe categorii de clienți nu sunt dispuse să-l plătească. Piața produselor pre-owned reprezintă alternativa cea mai convenabilă pentru acestea. CEO-ul CreditAmanet spune că există o categorie specială de clienți pentru acest tip de bunuri de lux: „Sunt cei care își doresc anumite genți de lux de la producători ca Hermès sau Chanel, care au restricționat achizițiile la doar două obiecte pe an. Acești clienți vin în magazinele CreditAmanet sau cumpără online ca să evite listele lungi de așteptare. Aici au siguranța că produsele sunt autentice, iar prețul e unul foarte competitiv!”. După cum dezvăluie Cosmin Popovici, gențile și ceasurile de lux comercializate de CreditAmanet sunt produse foarte atractive pentru clienții din țară, dar mai ales pentru cei din străinătate, care constituie 70% dintre cumpărători.
Produsele pre-owned, una dintre cele mai profitabile investiții ale momentului
Gențile de lux nu mai sunt în prezent doar un accesoriu menit să completeze o ținută, ci sunt considerate tot mai mult ca o investiție inteligentă, mai ales dacă sunt achiziționate pre-owned. Creșterea inflației și insecuritatea economică au determinat clienții să identifice noi tipuri de investiții, mai sigure. Deși cu o notă exotică, gențile și ceasurile de lux, la fel ca bijuteriile din aur sau cele cu diamante oferă avantajul protecției contra efectelor inflației.
„în ultimii 4 ani, numărul celor interesați să investească în produse de lux pre-owned s-a dublat, decizie explicabilă în contextul actual. Aceste produse sunt considerate investiții smart, pentru că nu numai că își păstrează valoarea inițială, ci o și cresc în timp. Cel mai scump ceas de lux vândut de CreditAmanet a fost un Rolex Daytona. L-a cumpărat un client din străinătate cu aproximativ 70.000 euro. Astăzi, acest ceas valorează peste 100.000 euro. Un simplu exemplu despre cât de profitabilă poate fi o astfel de investiție”, explică Cosmin Popovici, CEO-ul CreditAmanet, companie care administrează cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru produse de lux, bijuterii și electronice pre-owned.
Despre CreditAmanet
Societate pe acțiuni cu o experiență pe piață de aproape 15 ani, CreditAmanet este în prezent liderul pieței din București și al doilea jucător la nivel național. Compania oferă servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet și schimb valutar și administrează cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru metale prețioase, electronice, bijuterii și produse de lux. Prin intermediul companiilor pe care le deține integral (Digital Sale SRL și EUROCREDIT EXCHANGE SRL) dezvoltă 3 linii de business-amanet, schimb valutar și comerț cu bunuri mobile. Operând 25 de agenții în București, Ilfov, Pitești, Sibiu, Brașov, Piatra Neamț, Focșani, Bacău, Galați și Constanța, Tg. Mureș, Buzău și Ploiești, CreditAmanet este soluția de încredere, total nebirocratică pentru obținerea unui împrumut rapid. Răspunzând necesității populației de a găsi o alternativă dinamică, simplă și avantajoasă de creditare, compania are în acest moment cel mai dezvoltat portofoliu de servicii și produse de pe piața de profil din România, de la bijuterii din aur și cu diamante, ceasuri, genți de lux și premium, până la electronice și electrocasnice. Cu 130 de angajați în agențiile reprezentate la nivel național, CreditAmanet a servit până acum peste 2 milioane de clienți. Aspirând să devină nucleul de încredere al comunității, compania și-a demonstrat reziliența de-a lungul istoriei sale pe piață și s-a remarcat prin profesionalism, inovație și creșterea accelerată a cifrei de afaceri, prin dezvoltare teritorială și digitalizare.