Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet: Ne dorim să scriem în continuare la această poveste a excelentei în antreprenoriatul românesc

 

Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet: „Ne dorim să scriem în continuare la această poveste a excelenței în antreprenoriatul românesc”

Înființată în urmă cu 15 ani, societatea românească pe acțiuni CreditAmanet s-a remarcat pe piața de profil prin creșterea organică, accelerată a cifrei de afaceri și dinamismul companiei, tradus concret prin diversificarea continuă a portofoliului, ca răspuns la cerințele pieței. Brand 100% românesc, CreditAmanet a adăugat constant în ofertă noi servicii și produse, devenind compania națională cu cea mai diversificată platformă de servicii-de la tranzacționarea metalelor prețioase și bijuteriilor noi, la cea a electronicelor, genților și ceasurilor de lux, completată de servicii de creditare tip amanet și schimb valutar. Despre secretul din spatele acestui business de succes vorbește Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet.

1. Cum a început povestea CreditAmanet și care au fost valorile/principiile pe care ați construit această companie de succes?

Povestea CreditAmanet a început în urmă cu 15 ani, când a fost fondată de Claudiu Diaconu. Compania antreprenorială românească a dobândit în timp o vizibilitate remarcabilă pe segmentul pe care activează, fiind liderul pieței de profil din București, iar la nivel național ocupă poziția secundă. Cu 25 de agenții naționale dintre care 23 în mari centre comerciale din principalele orașe capitală de județ, CreditAmanet a înregistrat o creștere organică de la an la an, cu procente situate între 20 și 40. într-adevăr, în cei 15 ani de existență, CreditAmanet a devenit o companie de succes, cu reziliență testată și cu un portofoliu diversificat de servicii și produse. Dezvoltăm 3 linii de business-creditare tip amanet, schimb valutar și comerț cu bunuri mobile noi și pre-owned-și pe unele dintre acestea excelăm. Spre exemplu, CreditAmanet este cel mai important retailer de produse de lux pre-owned de pe piața românească și avem și clienți de peste graniță. Referitor la principiile care ne-au ghidat zi de zi în decursul existenței noastre, aș menționa, alături de profesionalism și inovația constantă, transparența, dedicarea și perseverența Am pariat întotdeauna pe transparență și avem convingerea că astfel am obținut un capital important de încredere atât în relația cu clienții, cât și în mediul de business.

2. V-ați referit la reziliența companiei. Care este secretul acesteia?

Importanța rezilienței unei companii devine evidentă mai ales în vremuri ca cele pe care le trăim acum sau ca cele din pandemie, pe care CreditAmanet le-a depășit cu bine, urmându-și în continuare obiectivele de dezvoltare. Bineînțeles, reziliența este rezultatul unui cumul de factori, dar în ce privește CreditAmanet este și o consecință a structurii companiei. Concret, mă refer la faptul că pot exista creșteri mai accelerate sau moderate ale unui segment sau altuia de business. Cel care merge mai bine va compensa trenarea celuilalt și astfel compania are an de an profit și cifră de afacere în creștere. Activitatea diversificată este un atu important al unei companii. Noi deținem cea mai diversificată platformă de servicii și ne propunem în continuare să fim receptivi la necesitățile în continuă schimbare ale clienților noștri, să venim în întâmpinarea lor. în ultimii ani, am observat pe piață un interes crescut al clienților în privința achizițiilor de telefoane mobile pre-owned, reflectat și în cifra de afaceri-în 2022 am avut o creștere cu peste 33% a cifrei de afaceri față de anul anterior, pe segmentul de electronice. Astfel, în acest moment derulăm un program Buy Back pentru produse electronice care permite clienților să recupereze până la 75% din valoarea produsului second-hand pe care doresc să-l înlocuiască cu unul din oferta CreditAmanet. Totodată, progresul și performanța se datorează în mare masură efortului depus de către echipa de oameni excepționali pe care o am alături de mine.

3. La finalul anului trecut ați devenit societate pe acțiuni. Care a fost obiectivul schimbării formei juridice a companiei?

La finalul anului am procedat la schimbarea formei juridice și am devenit societate pe acțiuni având ca obiectiv principal expansiunea și atragerea de capital pentru creșterea accelerată. Considerăm aceasta o etapă firească în dezvoltarea organică a societății. Totodată, pentru guvernanța eficientă și obiectivă pe care ne-o propunem, transformarea în societate pe acțiuni era un obiectiv esențial, care trebuia îndeplinit.

4. Ce rezultate a avut CreditAmanet în 2022?

Rezultatele preliminare pe care le avem în acest moment pentru 2022 confirmă trendul de creștere accelerată pe care l-am înregistrat în ultimii 3 ani. în 2022 am avut venituri cu 30% mai mari decât în anul precedent și o creștere a profitului cu 20% raportat la anul anterior. 2022 a fost un an important, care va rămâne un reper în istoria CreditAmanet, pe de-o parte datorită transformării în societate pe acțiuni, pe de altă parte gândindu-ne la investițiile în resurse umane și digitalizare. Am investit în implementarea unui sistem integrat de management electronic al documentelor, a unui sistem ERP și în dezvoltarea segmentului de e-commerce.

5. Ce vă propuneți pentru anul care abia a început?

2023 va fi un an în care CreditAmanet va continua investițiile masive în digitalizare. De altfel, aceasta este ceea ce va face diferența clară între noi și concurență. Estimăm investiții de 1 milion de euro anul acesta în digitalizare. Dorim să dezvoltăm două platforme digitale de tranzacționare și un chat cu inteligență artificială. De asemenea, vom finaliza proiectul de amanet online început anul trecut și, per total, vom realiza investiții pentru generarea unei creșteri cu 25% a cifrei de afaceri. Suntem convinși că rezultatele pe care le-am obținut până acum vorbesc despre CreditAmanet ca despre un business solid, cu mare potențial de expansiune și profitabilitate. Ne dorim să aducem cât mai multe repere importante în istoria CreditAmanet și să scriem în continuare la această poveste a excelenței în antreprenoriatul românesc.

 

Articol publicat în suplimentul Ziarului Financiar -„Branduri Românești”